Selecteer een pagina

Op dit moment ben ik nog steeds op roadtrip naar Sydney. We zijn er bijna! Nu houden we nog even halt in Wollongong en dan trekken we door naar Sydney. Het zal raar doen om terug in het bruisende stadsleven te springen na 2 weken rust en kalmte onderweg.

Aléja, rust en kalmte, we hebben onderweg Canberra ook 2 dagen bezocht. Dat is natuurlijk ook een stad maar toch veel rustiger. Canberra is eigenlijk beetje een stad die gemaakt is om de cultuur van Sydney weer te geven. Het stadcentrum is opgedeeld in verschillende districten: Ambassades, Culturele gedeelte met veel musea, shopping districts,…

Wij hebben vooral het culturele gedeelte bezocht want ja hoor het grootste deel van de musea was for free! De eerste dag zijn we nog wat extra info gaan inwinnen bij het infocentrum want we hadden al veel info gekregen van mensen op onze camping. Next stop was het National Film & Sound museum. Dat was niet zo spectaculair, ik heb wel een aflevering van Skippy herbekeken en te weten gekomen dat Kylie Minogue en AC/DC ozzies zijn (ja I know, shame on me!). Daarna naar het war memorial getrokken en ja dat was echt wel mijn ding! We hebben er ook de dagelijkse ceremonie bijgewoond en ja ik was er precies van aangedaan. Die Australiërs zijn echt zwaar bezig met hun war history.

(De war memorial site. De laatste foto is waar ze de last post ook speelden. Jammer genoeg heb ik daar geen foto’s van aangezien mijne Samsung te veel geluid maakt bij het nemen van een foto, dju toch!)

( The roll of honour – alle gesneuvelde soldaten. Veel kinderen die een klaproos kwamen steken bij een overleden familielid. )

Daarna zochten we een parkeerplaats in het centrum bij een cricket ground. Zodat ik Frank ’s ochtends kon meenemen voor een loopke van een paar toeren rond het veld.

( De parrot bleef ons maar aanstaren en we hadden ons nog maar gedoucht! Ik snapte het niet)

Second day Canberra:

(Pic voor the new parliament of Australia on The Capital Hill)

(Wat foto’s van in het parliament)

(De tafel waarop the queen, The commonwealth of Australia ondertekende)

Daarna zijn we nog naar het National portrait museum en het de national gallery of Australia geweest. Weliswaar zonder foto’s want mijn gsm deed raar. Frank heeft er wel een uur voor een kunstenaar gezeten die hem tekende op de Ipad dus ik heb rustig wat rondgewandeld.

Na Canberra was het terug tijd voor beetje kust, eigenlijk helemaal tot in Sydney dus! We zijn gestart in Batemans bay waar ik nog eens een film heb bekeken in de lokale cinema. Zalige film, “prisoners”. Oh ja, ik had mijn ticketje gekocht en ging dus de zaal binnen zo’n 20min voor het aanvangsuur dat op het ticket stond maar er was dus blijkbaar nog een andere film bezig. Dat plot dan ook maar bekeken natuurlijk, de andere mensen vonden dat precies wat raar haha.

(Batemans bay. Leuk dorpje!)

Daarna reisden we verder langs de kust en zagen we heel veel stranden en ontmoette ik wel hier en daar plezante locals. Oh ja en ik heb al 2 whales gespot die trekken hier nu langs de kust terug naar Antartica.

(Onze slaapplaats aan het meer. Oh je ziet hier zoveel meer sterren dan in België. Nice!)

(Kangoeroe die 2km lang voor onze auto uitsprong)

(De wankele hangbrug tijdens Bens walk in Nowra)

(Gigantiche bug tijdens onze wandeltocht)

(Selfie, kwestie dat jullie zien dat ik dit wel beleef, van onze nacht bij een showground. Excuses dat het zonder lachje is, volgende keer doe ik beter mijn best.)

(Picture that Frank took op 7 mile beach, waar ik heb leren surfen.)

Vannacht sliepen we op een parkeerplaats in het midden van Wollongong en hadden we plots een politiefahr in onze ogen. Ze hebben onze ID gevraagd en wat ondervraagd wat we hier deden. Ze konden niet echt geloven dat we in de auto slapen hah. Vandaag hebben we de auto binnengedaan bij een heel sympathieke mechanicien die de automatic gear nakeek maar er is niets aan dus het probleem zit in de motor. But solving that is for an other time.

Aankomst in Sydney zal voor morgen of overmorgen zijn.