Selecteer een pagina

Eerst en vooral jullie even jaloers maken. Dit is het uitzicht dat ik nu heb, hier vanboven op de mountain waar we kamperen vanavond:
Enige minpunt is dat we zwaar geplaagd worden door aggresieve muggen.

Nu jullie al jaloers zijn zal ik nog wat meer avonturen vertellen. De eerste dag kwamen Alex & ik toe in Coollangata. Daar mochten we onze auto oppikken bij europcars. Spijtig genoeg hadden ze nog een niet zo plezante, financieel gerelateerde, voor ons in petto. De auto heeft ons dus uiteindelijk veel te veel gekost. Ooit schrijf ik een blogpost over de verhuurmaatschappijen hier. Na wat rondbellen en een alternatief zoeken kwam de geboekte auto toch nog het goedkoopst uit mede door de annuleringskosten.
(De manuele auto, met links schakelen!)

Na dit leuke intermezzo dan maar genieten van Australië zo dachten wij. Dus hop in de auto en richting surfers paradise.
(Den Alex in Surfers Paradise.)
(Surfers paradise)

Surfers paradise is een van de stranden rond de Gold coast maar opnieuw niet zo mijn ding want oh zo toeristisch. Vooral in deze periode van het jaar aangezien iedereen vakantie heeft. Na wat relaxen op het strand en goed te eten zijn we doorgereden naar Canungra. Een mini dorp wat meer inlands. Het contrast Surfers paradise is enorm. Bijna niemand in het dorpje en de lokale pizzeria sluit zijn deuren om 20u. Dan maar naar de pub waar we aan de praat zijn geraakt met locals. De eerste Aussie waar Alex tegen sprak, had net 13km gewandeld om een pint te kunnen pakken in de pub. Er is namelijk zo goed als nultolerantie op drinken als je moet rijden. Er staan grote boetes en een nachtje gevangenis op. Dus de pubs in die dorpjes leggen Courtesy bussen in om mensen die naar het cafe willen komen, op te halen en terug thuis te droppen.
(Kerstsfeer in het park van Canungra)
(Het lokale tankstation)

De dag nadien waren we vroeg wakker en konden we dus ongezien douchen op de dichtstbijzijnde camping. Daarna ontbijtje, simkaart kopen voor Alex zodat hij ook bereikbaar is hier en dan richting Tambourine moutain. Echt een van de mooiste omgevingen om te wonen die ik hier al gezien had. Het leek wel alsof de welgestelden er woonden. Op de berg waren er wineries en breweries maar wij hebben er het golfterrein van dichtbij bekeken en een hele tijd de hang gliders bestudeerd terwijl we genoten van het uitzicht.
(Hang gliding spot op tambourine moutain met een prachtig uitzicht)

Daarna hadden we wel zin in een natuurwandeling op de berg. De vegetatie hier is toch wel volledig anders rond Sydney of Melbourne, veel tropischer.
(Schoon beest)
(De kalkoen die ons de laatste 4dagen overal volgt. Telkens we ergens komen zit hij er ook!)
(Havin’ fun on the forest swing)
(De vleermuizen die in trossen in de bomen hingen en om het luidst krijsten)

Van krijsen gesproken. Er leeft een beest, een insect, in de bossen rond de east coast en het maakt zo’n afschuwelijk geluid. Het “beestje” noemt een Cicada. Ze komen maar om de 13-17jaar voor. De rest van de tijd zijn ze aan het groeien en eens ze uitkomen leven ze maar een paar weken tot maanden. Ik zou zeggen gelukkig want kijk en luister eens naar het filmpje hieronder. Dat is het lawaai dat dat beestje op die boom maakt.

De volgende dag hebben we nog een wandeltocht gemaakt in mount Warning. Dat was toch wel een serieuze klim die heen en terug 4uur duurde voor maar een 5tal km in totaal. Vooral de laatste 100meters waren de moeite.
(Uitzicht op de berg. Het was wel zeer mistig.)
(De laatste 100meter tot de top. Het was wel heel stijl dus dat was klimmen geblazen.)

Na deze zware inspanningen, hadden we wel zin om wat op het gemak te zijn. Dus trokken we naar Nimbin, een hippie dorpje waar alles nog legaal is. Iedereen rookt en drinkt er en geniet van het leven. Ik vond het echt leerrijk om met die locals te praten.
Nimbin
(De main street in Nimbin)

Na een frisse duik in het publieke gratis zwembad s ochtends trokken we naar Byron Bay om NYE te vieren. Onderweg zijn we nog even gestopt aan de Minion falls.
(Boven aan de minion falls. Dat deed me toch even duizelen)

Byron Bay heeft dezelfde sfeer als in Nimbin, enkel daar is alles wel zeer streng geregelementeerd. NYE hebben we op het strand van Byron Bay doorgebracht met nog een duizend tal andere jonge en oudere mensen. Enige pain in the ass was dat alle drankshops om 21u sloten en je geen drank openbaar mag drinken, aleja stiekem wel. Na het aftellen en wat vuurwerk nog wat in Byron gefeest en dan terug naar onze camping waar we nog lang hebben gefeest met de buren. Dat was eens een andere nieuwjaarsavond.
(Headphone party on the streets in Byron)
(NYE op het strand)
(De boomtrui in Byron)

Vandaag was het relaxdag en morgen trekken we terug verder richting Brisbane.